Detail túry: K vodopádu Skok

Túra zo Štrbského plesa k vodopádu Skok.

Štrbské Pleso - Rázcestie pred Heliosom (15 min) - Vodopád Skok (1:35 min) - Rázcestie pred Heliosom (1:10 hod) - Štrbské Pleso (10 min)

Náročnosť

1/3

Kondícia

Trvanie

3:10 hod.

Základný popis

Nenáročná oddychová túra vhodná pre všetky vekové kategórie.

Podrobný popis

Od Štrbského Plesa nasledujeme červenú značku - Tatranskú magistrálu, ktorá začína pri plese. Od vlakovej stanice sa na ňu možno napojiť po modrej značke. Na Rázcestí pred Heliosom (1 350 m n. m.) pokračujeme ďalej po žltej značke smerom k areálu FIS Štrbské Pleso.

Prejdeme okolo Hotela FIS, odkiaľ pokračujeme rovno smerom do lesa. Začiatok lesa je viditeľne zničený kvôli víchriciam, po chvíli nás však obklopia stromy. Chodník je pohodlný, prudšie stúpanie zmierňujú serpentíny. Po čase vchádzame do pásma kosodreviny. Nasleduje príjemná prechádzka Mlynickou dolinou popri Mlynickom potoku. Po ľavej strane vidieť lanovku, ktorá vedie pod Solisko. Po pravej strane sa rozprestierajú svahy Patrie. Po hodine a pol dlhej túre dosiahneme vodopád Skok.

V letnej sezóne, keď nie sú uzavreté chodníky, možno ďalej pokračovať po reťazami zaistenom chodníku až k plesu nad Skokom, prípadne do Bystrého sedla až do susednej Furkotskej doliny. Návrat je po tej istej trase.